پیشنهاد سردبیر

یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است بنابراین لازم است حداکثر تلاش را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار ورودی به زندان‌ها بکار گیریم.

 استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار ورودی به زندان‌ها

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه شورای برنامه‌ریزی دادگستری استان آذربایجان غربی از تلاش و تعامل مقامات قضایی استان در حوزه زندان‌ها تقدیر کرد و در ادامه یادآور شد: سازمان زندان‌ها درکنار مأموریت‌های قضایی و اصلاح و تربیت زندانیان، گام‌های موثر دیگری به ویژه درجهت اشتغال زندانیان برداشته و استان آذربایجان غربی نیز توفیقات بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه چنین نتایجی مرهون تعامل حداکثری میان مجموعه دادگستری و زندان‌های استان‌ها است، افزود: یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است بنابراین لازم است حداکثر تلاش را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار ورودی به زندان‌ها بکار گیریم.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی، اعضای شورای معاونین، مدیرکل زندان‌ها و سایر رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان واقع در سالن جلسات دادسرا حضور داشتند.

در این جلسه گزارشی نیز ازسوی دادستان استان و مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی درباره از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش جمعیت کیفری، اشتغال زندانیان، مهارت ‎آموزی و ... ارائه شد و جلسه با اتخاذ تصمیماتی به کار خود خاتمه داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.